Almanya willkommen in Deutschland


Yoshi geçen hafta bir Türk filmi geliyor dediğinde çok heyecanlandım. Sonra filme bakınca Alman yapımı bir film olduğunu gördüm. Yine de gitmek istedim filme.
Filmin dili Türkçe-Almanca olarak geçiyordu. Ama film bildiğiniz Almanca çıktı yahu.
Ben hiç Almanca eğitimi almadım ama dillere ilgim olduğundan azıcık ama cidden azıcık biliyorum Almanca. Daha doğrusu kulak dolgunluğu diyelim.
Film Almanca ve Japonca alt yazılıydı. 2 dilden kapmaya çalıştım. Filme gitmeden ağlayacağımı biliyordum.
Ve dediğim gibi de oldu. Filmin çok güzel bulmadım. Biraz eksik ve garipti bile diyebiliriz.
Ama 'gurbet' psikolojisi ile izleyince ezan sesine, simitçiye, Türk adetlerine falan hüngür hüngür ağladım tabii.

Sinemadan çıkınca kendimi Türkiye'de bulacağım sanmıştım. Ta ki kapı açılıp kapının önünde bir sonraki filmi bekleyen Japonları görüp kendime gelene kadar.

Japonya'daki 3. film maceram böyle sonuçlandı yani.
 İlk film Avatar'dı yazısı burada tık tık 
İkincisi ise Thermae Romae idi. Onu yazmamışım :)

Siz izlemiş miydiniz bu filmi?




Posted by
Facebook Twitter Google+